21.02.18 Aouriri turg, kaamelisõit rannas

Hommikupoole käisin Aouriris turul. Täna oli mul vaim juba rohkem valmis, kui esimesel turulkäigul, teadsin juba, mida oodata. Sehkendamist ja sebimist oli palju. Turule sisenedes jäin korraks peatuma ehete leti juures - kui juba müüja mind teretas ja hakkas oma kaupa kiitma ja tutvustama. Üks ilus korallkee pakkus mulle huvi, millel esialgu oli hinnaks 450 dh. Kaupmees seletas, et kui võtan ka käeketi, siis ta teeb mulle - special price, for my friend, very special. Noh, tean küll seda hea hinna juttu. Siis hakkas kauplemine, ütlesin, et tahan vaid keed, ja maksan 150 dh.
Tema ikka 450 dh. Lõpuks saime kokkuleppele 180 dh peale. Maksin ära ja sain kaelakee kätte, kuid kaupmees rippus veel viimse hetkeni mul käe küljes, et palju ma talle käeketi eest annaksin. Midagi ei anna, tulin kuidagi moodi tulema. Pärast jäi mul kripeldama, et vist ikka üle maksin (kahtlaselt rõõmsaks muutus see kaupmees pärast tehingut), ah ei tea. Kohe nõme on see, et asjadel konkreetseid hindu pole. Mulle igal juhul nii ei meeldi. Jääb kuidagi lamba tunne. Aga ei maksa põdeda tegelikult. Marokolased ise naudivad sellist kauplemist, neil läheb kohe silm särama, see oleks nagu mingi mäng. Miks mitte seda siis kaasa teha, kui oleme siia riiki juba tulnud.
Värsked asjad ostsin ka turult, need on küll soodsad, võrreldes Eestiga. Nende puhul kauplemist ei ole, korjad omale kausi sisse, mida tahad, mees kaalub ära ja ütleb hinna. Porgand ja kurk on siin teistmoodi maitsega, need meile eriti ei maitse. Eestis on paremad. Aga vaarikad, maasikad, igasugused pähklid, banaanid, herned, datlid, õunad ja mandariinid on väga head. Turul müüakse ka lihakraami, aga kuna me ei ole eriti lihasööjad, siis selle vähese, mida tarbime, ostame suurest poest pakendatud kujul.
Piima ja saia käib Martin kämpingu poest hommikuti ostmas. Üks kord, kui ma käisin kämpsi poes paari asja ostmas, siis sain sellise kalli hinna, et enam ma ei taha sinna minna. Võib olla peaksin Martini järgmine kolmapäev turule saatma? :) 
Pilte Aouriri turust: 










Kämpingus liiguvad ringi igasugused töömehed ja kaubitsejad jm. tegelased. Ühel hommikul külastas meid kunstnik. Ta näitas fotosid oma tehtud töödest. Kuna me tahtsime ka oma bussile mälestuseks Marokost vahvat joonistust, siis valisime ühe välja ja saime ka hinnas kokkuleppele. Pilt valmis pooleteist tunniga ja näeb välja selline.


Kirju ja lõbus, meile täitsa meeldib. Kaameli märk tähistab kõrbes käimist (sinna alles läheme) ja põdra märk külmal maal, Põhjas, käimist (see märk oli juba varasemalt).




Sama päeva pärastlõunal olime rannas. Meie juurde astus kaamelimees ja pakkus kaamelisõitu. Saime kaubale ja sõitsime rannas pool tundi. Mattiasele meeldis ja mulle ka. Hea rahulik loom see kaamel. Mõnusalt vedrutaval sammul astub. Meid vedanud kaameli nimi on Alibaba ja ta on 8 aastane.







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

01.02.18 Klooga-Suwalki,Poola 677 km

Kuhu, millal ja miks?

Teekonna planeerimine