04.02.18 Sinsheim - Clermont-Ferrand, Prantsusmaa 749 km

Pannkoogihommik Saksamaal.
Muuseumikülastus oli tõesti äge, parim muuseum, kus ma seni käinud olen. Väljapanek oli väga hästi organiseeritud ning leidus midagi igale maitsele. Mulle meeldis just see, et suudeti tekitada vastava ajastu meeleolu. Ei olnud ainult masinad, vaid ka mannekeenid ajastu riietes. Ning muud aksessuaarid, vastavalt lavastatud olukorrale. Tekkiski selline tunne, et - ahaa sel ajal oli siis nii. Mattiasele meeldis ka väga, lastega olemiseks mõnus koht.

Pärast muuseumi vaatasime, et kell on veel üsna ennelõunane. Seega otsustasime ka täna pikema sõidu ette võtta. Et ikka kiiremini sinna sooja jõuda. Seda enam, et Sinheimis sadas hommikul laia lörtsi. Ning veekindlaid jalanõusid ja sooje jopesid meil kaasas pole.
Panime Gpsi marsruudiks Sinsheim-Mulhouse-Clermont Ferrad, ning palusime tal ainult tasuta teed valida. Prantsusmaa on meie jaoks täiesti võõras riik, pole kunagi sõitnud seal. Homme tahame kasutada A75 teed, Clermont Ferrand- Montpellier, sest seda soovitati meile matkaauto foorumis.
Hiljem tuli päike pilve tagant välja ja silmapiiril paistsid ilusad mäed, lumiste tippudega.
Tankimispeatus Müllheimis, D maksis 1,22 eur/l. 95 väga kallis, lausa 1,39 eur/l. Müllheim asub lõuna-lääne-Saksamaal, päris Saksa-Prantsuse piiri ääres.

Üritame kuskil Wifit leida, et pilte üles laadida. Ning natuke tööd teha.
Prantsusmaa tundub esmapilgul ilus, aga kallis. Kui kütusehindade järgi vaadata, D on 1,5 eur/l ja 95 on 1,6 eur/l. Loodus on teistmoodi, väljad rohetavad ja on mägine. Majadel on akende ees lisakatted, arvatavasti kaitseks päikese eest. Põnev on sõita mööda nn. tavateid, näeb palju rohkem ning on huvitav. Miinusena ajakulu suurem ja rohkem keerutamist ringteedel. Rahalises mõttes ikkagi soodsam, kuna pääseme kiirteemaksudest.
Silma hakkas mitmeid ilusaid kohti, aga Prantsusmaad avastame rohkem tagasiteel, kui ka Euroopas soojemaks läheb.

Ööbisime Clermont-Ferrandi linnas, järjekordselt Auchani parklas.