08.03.18 Hüvasti Maroko! Kenitra-Tanger Med-Algeciras (ES) 273 km

Täpselt ühe kuu oleme elanud ja reisinud Marokos. Nüüd on aeg edasi liikuda.
Tänane teekond algab Kenitrast, kuhu eile ööbima jäime. Sadamalinna Tangieri sõidame mööda kiirteed. Sellest ei ole väga midagi kirjutada. Jõuame Tangieri linna, ja läheme otsime üles Grand Socco keskväljaku, kolame veel turutänavatel ning kulutame oma viimased dirhamid.
Ostame värsket kraami- apelsine, banaane, õunu, maasikaid ja vaarikaid. Sõidame läbi linna sadama poole. Kui Marokosse tulles jättis Tangier meile täiesti hullu ja kaootilise linna mulje, siis nüüd teist korda siin sõites on pilt juba palju parem. Ilmselt sõitsime nüüd läbi uuema linnaosa. Jõuame sadamasse, kus kohe jookseb meie juurde üks asjapulk, rinnas mingi silt. Me ei tea, kas ta on sadamatöötaja, või mitte, aga kassast pardakaardid ta meile toob ning tahab selle teenuse eest 5 eur. No ok, juba hakkab villand saama nendest asjapulkadest.
Sadamasse jõudsime kell 14 ja praam pidi väljuma kell 16. Aga väljus 18.15. Nagu ikka, siin kellaaegadest kinni ei peeta. Enne laevale sõitmist läbisime tollikontrolli, mida tehti nn. röntgenautoga, nii vaadatakse sõidukid läbi, et ühtegi salaja Euroopasse soovijat peal ei oleks.

Viimases kontrollpunktis, enne praamile sõitmist, soovis politseinik meie bussi sisse vaadata, aga ainult selleks, et Elluga ninnu-nännutada. See on ikka naljakas ja tore küll, kuidas lastesse suhtutakse :) Ilmselt ollakse harjunud matkabussides nägema peamiselt vanemaid inimesi.
Sõitsime praamile, tegime viimased fotod, lehvitasime Marokole.

Hüvasti! Või siis, kohtumiseni! Kes teab, ehk tuleme kunagi veel!
Maroko jääb meile mälestustesse, kui väga mitmekesine, elamusterohke ja omanäoline maa. Jääb meelde Erg Chebbi kõrbe liivadüünide lõputu ilu ja vaikus, Atlandi ookean oma võimsa, vahuse, rahustava lainemühinaga ja Todra kuristik, vägevate püstloodis kaljuseintega.

Järgneval pildil saate vihje meie edasise reisisihtkoha kohta.

Jah, läheme Tenerifele! 13 märts väljub laev, Hispaaniast, Cadizi sadamast.