02.02.18 Suwalki-Wroclaw,Poola 677 km

02.02.18 Hommik Poolas Tir Portis. Edasi hakkasime sõitma kell 11. Õues 1 kraad sooja ning vahel piilus ka päike. Sihtkohaks Wroclaw, veidi üle 600 km minna. Kohale jõudmiseks on mitmeid variante, meie kasutasime Bialystok-Varsav-Łódź-Wrocław marsruuti.

Sel teel on nii kiirteid, kui ka nn. tavalisi teid. Kiirteede ääres midagi väga näha pole, enamjaolt on kõrged plangud. Mujal paistsid silma paar võimast kirikuhoonet. Ning meie lasnamäe sarnaseid elamurajoone.
Poola on ikka väga suur. Kui oled välisriikides reisinud, siis saad aru, et Eestis Tallinn-Võru ots on täitsa poisike. Tekib teistsugune arusaam vahemaadest ja üldiselt eluolust. Maailm ei koosne ainult meie väiksest Eestist ja sellest mättast, mille otsas ma seisan :) Nii palju muudki on veel. Jutu mõte on selles, et soovitan kõigil reisida, kel võimalus tekib. Edasi pole mõtet lükata, sest siis ei tee seda kunagi.
Jätkan meie teekonna kirjeldamisega. 50 km enne Varssavit oli liikumine aeglasem, otseselt seisma ei pidanud, aga pikk autoderivi oli küll. Seal toimusid parasjagu tee-ehitustööd. Poola pealinnast möödusime kiirteed pidi, vastassuunal (linna sisse) oli autoderodu vast kilomeetrine. Peaaegu tipptunni aeg ka. Teel nägime äsja juhtunud avariid, osalejateks 2 sõiduautot ja rekka. Õnneks tundus vaid plekimõlkimisena. Poolas on kiirteel lubatud sõita 140 km/h. Me muidugi nii kiirelt ei küta, puhkus ju. Ja küttekulu pärast ka.

Lodzi lähedal tegimegi tankimispeatuse. Kiirtee äärsetes tanklates maksab diisel 1,22 eur/l, samas veidi eemal 1,10 eur/l ja 95 1,12 eur/l. Nii me seda varianti kasutasimegi, korraks kiirteelt maha keerates. Ühtlasi tegime peatuse, et bussis õhtust süüa.
Arvutus näitas, et küttekulu tuli 10 l/ 100 km. See on küll kena ja normaalne number, nii suure täislastis bussi kohta.
Õhtuks jõudsime Wroclawi, see on suurlinn. Ööbisime Auchani kaubanduskeskuse parklas.

Midagi sarnast meie Rocca Al Marele, nagu üks tavaline kaubakeskus ikka. Õhtul tuled ja reedene melu, isegi kino oli seal.
Huvitav, et tänane km tuli täpselt sama, mis eile- 677 km.
Homne sihtpunkt asub juba Saksamaal, tehnika muuseum Sinsheimis.

1. Ilusat aega teile muuseumis, sealt te ei raatsi niipea ära tullagi. Põnev koht!